Загальна кількість переглядів сторінки

Календарно - тематичне планування

10 клас
 (70 год., 2,0 на тиждень, із них 5 год. – резервні)
№ п/п
Зміст уроку
Практична
частина

Дата
Вступ (4 год.)
1.       
Система біологічних наук. Зв'язок біологічних наук з іншими науками. Завдання сучасної біології.


2.       
Методи біологічних досліджень. Рівні організації життя.


3.       
Значення досягнень біологічної науки в житті людини і суспільства.


4.       
Видатні українські та зарубіжні вчені-біологи, їх внесок у розвиток біологічної науки.



Учень (учениця):називає:рівні організації живої природи;наводить приклади:значення біологічних наук в житті людини і суспільства;характеризує:методи біологічних досліджень (описовий, порівняльний, експериментальний, статистичний, моделювання, моніторинг); пояснює:зв’язок біології з іншими природничими і гуманітарними наукамиробить висновок:про значення досягнень біологічної науки в житті людини і суспільства.
Розділ 1.
Молекулярний рівень організації життя.
Тема 1.
Неорганічні речовини (7 год.)
5
Елементний склад живих організмів. Класифікація хімічних елементів за їх кількістю в організмах: макроелементи, мікроелементи.


6
Роль неорганічних речовини у життєдіяльності організмів: вода.


7
Поняття про елементози. Ендемічні хвороби.


8
Роль неорганічних речовини у життєдіяльності організмів: кисень,мінеральні солі.


                  9
 Єдність елементного складу різних біосистем.


10
Біологічні функції води.


11
Узагальнення № 1


Тема 2.
Органічні речовини (12 год.)


         12
Органічні речовини живих істот, їх різноманітність та біологічне значення. Будова, властивості, роль у життєдіяльності організмів малих органічних молекул (ліпіди, моносахариди)
Л.р.№1 Визначення
деяких органічних речовин та їх властивостей



13
Будова, властивості, роль у життєдіяльності організмів малих органічних молекул
(амінокислоти , нуклеотиди)


14
Будова, властивості, роль у життєдіяльності організмів макромолекул: полісахариди


15
Будова, властивості, роль у життєдіяльності організмів макромолекул: білки. Принципи дії
ферментів, їх роль у життєдіяльності організмів.
Л.р.№2 Визначення властивостей ферментів.

16
Макромолекули: нуклеїнові кислоти, їх будова, властивості, функції.
П. р. №1 Розв’язання елементарних вправ з транскрипції та реплікації.

17
Органічні речовини
П. р. №2Оз-найомлення з інструкціями з використання хімічних речовин як медичних препаратів, 17засобів побутової хімії та оцінки їхньої небезпеки.

18
Органічні речовини
П. р. №3 Оцінка продуктів харчування за їх хімічним складом.

          19-21
Розвязування задач


22
Єдність хімічного складу організмів.


23
Узагальнення № 2


Учень (учениця):називає:органічні речовини, що входять до складу  організмів;наводить приклади:застосування ферментів у господарської діяльності людини;
характеризує:будову, властивості та  біологічну роль  ліпідів (жирів, фосфоліпідів, стероїдів);будову, властивості та біологічну роль    моносахаридів  (рибози, дезоксирибози, глюкози);будову, властивості та біологічну роль амінокислот і нуклеотидів;удову, властивості та функції полісахаридів, білків і нуклеїнових кислот;  структурні рівні організації білків;молекулярний рівень організації життя;
пояснює:роль АТФ в життєдіяльності організмів;роль нуклеїнових кислот у спадковості та мінливості організмів;спостерігає та описує:властивості органічних молекул; дію ферментів;   розв’язує:елементарні вправи з молекулярної біології  (моделювання реплікації, транскрипції);  дотримує правил:техніки безпеки при виконанні лабораторних і практичних робіт;використання різних хімічних речовин, які можуть впливати на життєдіяльність людини в побуті, у виробничий діяльності;обить висновок:про єдність  хімічного складу організмів
Розділ 2
Клітинний рівень організації життя.
Тема 1.
Клітина (10 год.)
24
Історія вивчення клітини. Методи цитологічних досліджень.


25
Науки, що вивчають життя на клітинному рівні. Методи вивчення життя на клітинному рівні.


26
Хімічний склад, будова і функції клітинних мембран. Транспорт речовин через мембрани.


27
Поверхневий апарат клітини, його функції та особливості будови в організмів різних царств живої природи.


28
Ядро. Будова ядра. Функції ядра. Нуклеоїд прокаріотичних клітин.


29
Загальне уявлення про будову клітин прокаріотів,.
Л.р.№3 Будова клітин прокаріотів і еукаріотів.

30
Загальне уявлення про будову клітин еукаріотів


31
Контрольна рбота № 1


32
Узагальнення № 3


33
Семестрове оцінювання


Тема 2.
Цитоплазма, її компоненти (8год.)
34
Складники цитоплазми: цитозоль, цитоскелет, мембранні і не мембранні органели,включення.
Будова і функції цитоскелету, роль його складників у просторовій організації клітини, в організації рухів у клітині та руху клітин. Будова клітинного центру, його роль в організації цитоскелету.

Л.р.№5 Рух цитоплазми в клітинах рослин.

35
Реакції проміжного обміну речовин, що відбуваються в цитозолю.



36
Хімічний склад, будова і функції рибосом. Синтез білка.


37
Синтез білка.
П. р. №4 Розв’язування елементарних вправ з трансляції.

38
Розвязування задач


39
Будова і функції одномембранних органел: ендоплазматична сітка, апарат Гольджі, лізосоми, вакуолі.


40
Будова і функції двомембранних органел: мітохондрії. Клітинне дихання.


41
Будова і функції двомембранних органел : пластиди. Фотосинтез. Значення фотосинтезу


42
Узагальнення № 4


                                                                          Тема 3.
Клітина як цілісна система (9 год.)
43
Функціонування клітини прокаріотів як цілісной системи. Поділ клітин прокаріотів.



44
Клітинний цикл еукаріотів . Механізми відтворення і загибелі клітин. Хімічний склад і будова хромосом на різних стадіях клітинного циклу.
Л. р. №10 Будова хромосом.


           45
Мітоз.
Л. р. №11 Мітотичний поділ клітин.

46
Мейоз.


47
Обмін речовин і енергії в клітині – енергетичний і пластичний обмін.


48
Сучасна клітинна теорія як уточнення і доповнення клітинної теорії Т.Шванна. Сучасні цитотехнологіі їх використання для діагностування і лікування захворювань людини


     49-50
Розвязування задач


51
Узагальнення № 5


Учень (учениця):називає:методи вивчення клітин ( світлова і електронна мікроскопія; авторадіографія, ультура клітин);типи організації клітин;функції поверхневого апарату клітин;функції ядра;клітинну теорію Т. Шванна і її роль в обґрунтуванні єдності органічного світу;хімічній склад,  будову і функції клітинних пояснює:керівну роль спадкової програми у життєдіяльності клітин;є:два типиорганізаціїклітин;оверхневий апарат клітин бактерій, грибів, рослин і тварин;будову клітин рослинтварин, грибів;обґрунтовує:взаємозв'язок клітини із зовнішнім середовищемдотримує  правил:виготовлення мікропрепаратів;  застосовує знання:про будову клітин для доказу єдності органічного світу;ро поверхневий апарат клітин для обґрунтування небезпеки тютюнокуріння та вживання алкоголю і наркотичних речовин;робить висновок:ро загальний план будови клітин прокаріотів і еукаріотів та їх особливості. Учень (учениця):
називає: положення сучасної клітинної теорії;фази мітозу і мейозунаводить приклади:клітин, що не діляться;застосування цитотехнологій для лікування захворювань людини;
характеризує:поділ клітин прокаріотів;стадії клітинного циклу  еукаріотів;хімічний склад, будову і функції хромосом;причини і способи загибелі клітин;процеси мітозу та мейозу в еукаріотів;
пояснює:значення вивчення каріотипу для діагностування і профілактики спадкових хвороб людини;значення функціональних змін у діяльності клітин та їх загибелі у виникненні захворювань  людини;причини і наслідки швидкого розмноження бактерій;зв’язок пластичного і енергетичного обміну в клітині;
порівнює:процеси мітозу і мейозу;обмін речовин і енергії в клітинах автотрофних і гетеротрофних, аеробних і анаеробних організмів; клітинну теорію Т. Шванна з сучасною клітинною теорією;
обґрунтовує:подібність і відмінності у будові клітин організмів різних царств живої природи у зв’язку зі способом їхнього життя; значення видової сталості каріотипу;застосовує знання:про процеси життєдіяльності клітини для збереження здоров’яробить висновок:клітина – елементарна цілісна жива система.
Розділ 3.
Організмовий рівень організації життя.
Тема 1. Неклітинні форми життя (4год.)
52
Віруси їх будова. Життєві цикли вірусів.


53
1Роль в природі неклітинних форм життя.


54
Профілактика ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших вірусних хвороб людини.


55
Пріони


                                                                          Тема 2.
Одноклітинні організми (4 год.)


56
Прокаріоти (еубактерії і архебактерії). Особливості їх організації і життєдіяльності.


57
Бактерії. Роль бактерій у природі та в житті людини.


58
Профілактика бактеріальних хвороб людини.


59
Особливості організації і життєдіяльності одноклітинних еукаріотів. Колоніальні організми.


60
Узагальнення № 6


Тема 3.
Багатоклітинні організми (8год.)


61
Багатоклітинні організми без справжніх тканин.


62
Багатоклітинні організми зі справжніми тканинами. Стовбурові клітини. Диференціація клітин. Принципи взаємодії клітин. Утворення тканин у тварин


63
Будова і функції тканин. Їх здатність до регенерації
Л. р. №7.Бу-дова тканин тваринного організму.

64
Будова і функції тканин.
Л. р. №8.Бу-дова тканин рослинного організму.

65
Органи багатоклітинних організмів. Регуляція функцій у багатоклітинних організмів.


66
Колонії багатоклітинних організмів.


67
Гістотехнології. Застосування штучних тканин для лікування захворювань людини


68
Принципи організації , функціонування і властивості молекулярного, клітинного, організменого рівнів організації життя.


69
Контрольна робота № 2


70
Узагальнення №7



називає  багатоклітинні організмитканини багатоклітинних організмів; органи рослин і системи органів тварин;
наводить приклади  
застосування гістотехнологій для лікування захворювань людини;колоній багатоклітинних організмів;
характеризує:
          -    стовбурові клітини багатокл
iтинних організмів;  типи тканин тварин ( епітеліальні, тканини   нутрішнього середовища, м’язові,  регуляцію функцій у рослин;     регуляторні системи тварин на прикладі   людини (нервову, ендокринну, імунну);
          
пояснює: значення стовбурових клітин багатоклітинних
               організмів, створення «банків» для їх зберігання;
           -    значення процесу диференцiації клітин,
                утворення ткан
ин і органів;
          -   значення гістотехнологій  у лікуванні 
                захворювань людини;
          -    значення процесів регенерації;
          -    взаємодію систем регуляції у людини;
порівнює   організацію багатоклітинних рослин, тварин і
                грибів;
          -    стовбурові та диференційовані клітини;
застосовує знання: для оцінки етичних аспектів досліджень в галузі
       цитотехнологій і гістотехнологій;
робить висновок: про принципи організації та функціонування
                багатоклітинних організмів.

Календарно-тематичне планування  8 клас
п/п
Дата
  Тема уроку
Поняття, які уводяться вперше, і ті, що розвиваються відповідно до  державних вимог
Демонстрування, лабораторні
дослідження, лабораторні роботи
дослідницькі практикуми, проекти

1
2
3
4
5

ВСТУП – 4 год

1

Організм людини як біологічна система
Організм, біологічна система
Демонстрування торса людини


2

Різноманітність клітин організму людини. Тканини
Клітина, тканина
Демонстрування таблиць  або слайдів «Тваринна клітина», «Тканини організму людини»; мікропрепаратів тканин.
Лабораторне дослідження.«Ознайомлення з
препаратами тканин людини»


3

Органи. Фізіологічні системи. Регуляторні системи
Орган,
фізіологічні системи, регуляторні системи
Демонстрування таблиць або слайдів «Органи. Фізіологічні системи»


4

Значення знань про людину для збереження  її здоров’я
Здоров’я
Демонстрування схеми «Науки, які вивчають організм людини»; плакати «
Методи дослідження організму людини»




Контроль навчальних досягнень учнів

ТЕМА 1. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ – 3 год

5

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основа його нормального функціонування
Метаболізм, дисиміляція, асиміляція, ферменти
Дослідницький практикум.«Самоспостереження за
піввідношенням маситіла і зросту»


6

Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів
Їжа, харчові продукти, харчові добавки
Демонстрування плакатів «Склад
харчових продуктів»


7

Харчові та енергетичні потреби людини. Значення збалансованого харчування для збереження здоров’я
Збалансоване харчування, недостатнє харчування, надмірне харчування,
вітаміни
Проект
«Збалансоване харчування»


ТЕМА 2. ТРАВЛЕННЯ – 5 год

8

Будова та функції травної системи
Травлення, порожнинне травлення, пристінкове травлення, травний канал, травні залози
Демонстрування таблиць або слайді
«Травна система людини»


9

Процеси травлення в ротовій порожнині та шлунку
Язик, слинні залози, слина, зуби, карієс, шлунок, шлунковий сік, пепсин, гастрин
Лабораторне дослідження.«Зовнішня  будова зубів (за муляжами, моделями)».
Дослідницький практикум.
«Дія ферментів слини на крохмаль»


10

Процеси травлення в кишечнику. Виведення з організму неперетравлених решток їжі
Дванадцятипала кишка, підшлункова залоза, печінка, жовч, пристінкове травлення, ворсинки, всмоктування
Демонстрування таблиць або слайдів
«Будова кишечнику людини»


11

Регуляція процесів травлення в організмі людини
Безумовні рефлекси, умовні рефлекси
Демонстрування схеми «Регуляція
процесів травлення в організмі людини»


12

Харчові розлади. Профілактика захворювань травної системи
Гастрит, панкреатит, апендицит, холецистит, жовчнокам’яна хвороба, дисбактеріоз
Демонстрування плакатів «Харчові
розлади та їх запобігання»




Контроль навчальних досягнень учнів.            Узагальнення№1

ТЕМА 3. ДИХАННЯ – 4 год

13

Значення дихання для існування організму. Система органів дихання, її будова і функції
Зовнішнє дихання, внутрішнє дихання, повітроносні шляхи, носова порожнина, носоглотка, глотка, гортань, трахея, бронхи, легені, альвеоли
Демонструванняторса людини т
розміщення органів дихання


14

Процеси газообміну в легенях і тканинах
Газообмін, вдихуване, альвеолярне, видихуване повітря
Демонстрування досліду з виявлення вуглекислого газу в повітрі, що
видихається


15

Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів
Вдих, видих, дихальний центр, життєва ємність легенів
Демонструваннямоделі, що пояснює вдих і видих


16

Хвороби органів дихання і їхня профілактика
Грип, ангіна, риніт, трахеїт, астма бронхіальна, пневмонія,  туберкульоз
Демонструванняплакатів «Профілактика туберкульозу»




Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Дихання»

ТЕМА 4. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ – 7 ГОД

17

Поняття про внутрішнє рідке середовище організму
Внутрішнє середовище організму, кров, тканинна рідина, лімфа
Демонстрування таблиці або слайду «Внутрішнє середовище організму людини»; «Склад крові»


18

Еритроцити. Групи крові. Правила переливання крові
Еритроцити, гемоглобін, недокрів’я, групи крові, резус-фактор, резус-конфлікт
Демонстрування таблиці або слайда «Будова еритроцитів», «Групи крові»


19

Лейкоцити. Тромбоцити. Зсідання крові
Лейкоцити, тромбоцити, фібриноген, фібрин, гемофілія
Демонстрування таблиці або слайда «Будова лейкоцитів», «Будова тромбоцитів», «Зсідання крові».

Лабораторна робота.
«Мікроскопічна будова крові людини»


20

Серце: його будова і функції
Епікард, міокард, ендокард, перикард, передсердя, шлуночки, півмісяцеві клапани, стулкові клапани, коронарні артерії, електрокардіограма
Демонструваннятаблиці або слайда «Будова серця»,
муляжів серця


21

Поняття про серцевий цикл. Робота серця та її регуляція
Серцевий цикл, систола, діастола, артеріальний пульс
Лабораторне дослідження. «Вимірювання частоти серцевих скорочень».
Дослідницький практикум.«Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня»


22

Будова та функції кровоносних судин. Рух крові по замкненій системі кровоносних судин. Артеріальний тиск
Артерії, вени, капіляри, мале коло кровообігу, велике коло кровообігу, артеріальний тиск, гіпертонія, гіпотонія
Демонстрування таблиці або слайда «Кровоносні судини»; вимірювання артеріального тиску


23

Перша допомога при кровотечах. Серцево-судинні захворювання та профілактикаїх
Капілярна, венозна, артеріальна кровотечі, аритмія, дистонія, інфаркт, інсульт, атеросклероз, тромбофлебіт
Демонстрування таблиць або слайдів «Надання першої допомоги при кровотечах»; плакатів «Профілактика
серцево-судинних захворювань»




Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Транспорт речовин в організмі людини»    Узагальнення  № 2

ТЕМА 5. ПРОЦЕСИ ВИДІЛЕННЯ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ – 4 год

24

Виділення кінцевих продуктів метаболізму – важливий етап обміну речовин. Будова сечовидільної системи людини
Нирка, нефрон, сечовий прохід, сечовий міхур, сечівник, первинна сеча, вторинна сеча
Демонстрування
таблиці або слайда «Будови сечовидільної системи людини», моделей нирки


25

Захворювання сечовидільної системи та профілактикаїх
Нефрит, пієлонефрит, гломерулонефрит, сечокам’яна хвороба, уретрит, цистит
Демонстрування плакатів «Захворювання сечовидільної системи та їх профілактика»


26

Будова шкіри та її функції
Епідерміс, дерма (власне шкіра), підшкірна жирова клітковина, нігті, волосся
Проект
«Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою»


27

Терморегуляція в організмі людини. Захворювання шкіри та профілактикаїх
Терморегуляція, теплопродукція, тепловіддача, тепловий удар, тепловий сонячний удар
Демонструванняплакатів «Захворювання шкіри та їх профілактика»



Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Процеси виділення в організмі людини. Терморегуляція»
ТЕМА 6. ОПОРА ТА РУХ – 6 год
28

Значення опорно-рухової системи
Остеоцити, хондроцити, охрястя
Демонструванняслайдів «Скелет людини», «Будова кісткової тканини», «Будова хрящової тканини».
Лабораторне дослідження.«Вивчення мікроскопічної будови кісткової, хрящової тканин»


29

Типи кісток скелета людини та особливості їхнього сполучення
Окістя, суглоб
Демонстрування кісток різних за формою; хребців; декальцинованої та випаленої кісток


30
Контрольна робота №1
31

Будова скелета людини
Череп, хребет, грудна клітка, скелет кінцівок та їхніх поясів
Демонстрування скелета людини та ссавців; скелета кінцівок людини



32

Будова і функції скелетних м’язів
Фасція, міозит, міофібрила, міозин, актин
Демонстрування слайдів «Будова м’язової системи людини».
Лабораторне дослідження(продовження).
«Вивчення мікроскопічної будови скелетних м’язів»


33
Узагальнення
№ 3
Семестровий контроль знань учнів
34

Робота м’язів і причини їхньої втоми
Робота, сила, витривалість і тонус м’язів, статична і динамічна робота м’язів
Лабораторне дослідження.
«Вивчення розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні» і «Вплив ритму і навантаження на розвиток втоми»


35

Перша допомога при ушкодженнях опорно-рухової системи
Розтяги, вивихи, переломи
Демонструванняплакатів «Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи»


36

Розвиток опорно-рухової системи в процесі її онтогенезу
Постава, лордоз, кіфоз, сколіоз, плоскостопість,  гіподинамія
Проект (за вибором)
«Гіподинамія – ворог сучасної людини»,
«Рухова активність – основа фізичного здоров’я»



ТЕМА 7. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА –7 год
37

Будова нервової системи людини. Центральна і периферична нервова система
Сіра речовина, біла речовина, черепно-мозкові нерви, спинномозкові нерви
Демонстрування таблиці «Будова нервової системи людини»

38

Будова та функції спинного мозку людини
Спинний мозок, вставні нейрони, рефлекторна та провідникова функції спинного мозку
Лабораторне дослідження.
«Вивчення будови спинного мозку людини (за муляжами та  моделями)»

39

Головний мозок людини: стовбурова частина
Головний мозок людини, стовбурова частина, мозочок
Демонстрування таблиці або слайдів «Будова головного мозку людини»

40

Головний мозок людини: передній мозок
Проміжний мозок, таламус, гіпоталамус, кінцевий (великий) мозок, півкулі головного мозку, зони кори півкуль
Лабораторне дослідження.«Вивчення будови головного мозку людини (за муляжами, моделями та пластинчастими препаратами)

41

Соматична та вегетативна нервова система
Соматична та вегетативна (автономна)  нервова система, симпатичний і2парасимпатичний відділи вегетативної нервової системи
Демонстрування таблиці «Соматична та вегетативна нервова система»

42

Профілактика захворювань нервової системи
Неврастенія, неврози, психози


43

Контроль навчальних досягнень  учнів. Узагальнення № 4
ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ – 7 год
44

Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів
Рецептори, сенсорна система, аналізатори


45

Зорова сенсорна система. Око
Зорова сенсорнасистема, очне яблуко,
склера, судинна оболонка ока, рогівка, райдужка, зіниця, кришталик,
склисте тіло, сітківка
Демонстрування таблиць або слайдів «Будова ока», розбірних моделей ока
Лабораторнедослідження.«Виявлення сліпої плями на сітківці»

46

Особливості функціонування ока людини

Акомодація ока, гострота зору, бінокулярний зір, короткозорість, далекозорість, косоокість, куряча сліпота, дальтонізм
Лабораторнедослідження.«Визначення акомодації ока»

47

Слухова сенсорна система. Вухо. Захист слуху
Слухова сенсорна система, барабанна перетинка, молоточок, коваделко, стремінце, завитка, кортіїворган
Демонстрування таблиці або слайда «Будова вуха», розбірних моделей вуха, плаката «Профілактика слуху».
Лабораторне дослідження.
«Вимірювання порога слухової чутливості»

48

Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, руху, дотику, температури, болю

Вестибулярний апарат, рухова сенсорна система, сенсорні системи дотику, температури, болю
Демонстрування таблиць або слайдів «Будова вестибулярного апарату», «Розміщення рецепторів в шкірі».
Дослідницькийпрактикум.«Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри»

49

Сенсорні системи нюху та смаку. Рецептори внутрішніх органів
Нюхова сенсорна система, гострота нюху, смакова сенсорна система, смаковий поріг
Демонстрування таблиць або слайдів «Будова органа смаку», «Будова органа нюху»

50

Контроль навчальних досягнень учнів. Узагальнення № 5
ТЕМА 9. Вища нервова діяльність –7 год
51

Поняття про вищу нервову діяльність. Природжені механізми поведінки людини
Вища нервова діяльність, безумовні рефлекси, інстинкти
Лабораторне дослідження.
«Визначення реакції зіниць на світло»

52

Умовні рефлекси. Формування поведінкових реакцій людини
Умовний рефлекс, тимчасовий нервовий зв’язок, збудження, гальмування, іррадіація, концентрація
Демонстрування таблиць або слайдів «Утворення умовних рефлексів»

53

Поняття про сигнальні системи. Мова, мислення, свідомість
Перша сигнальна система, друга сигнальна система, мова, мислення, абстрактне мислення, свідомість
Демонстрування схем «Сигнальні системи», «Форми мислення»

54

Навчання та пам’ять
Навчання, пам’ять, запам’ятовування, відтворення
Лабораторнедослідження.«Дослідження різних видів пам’яті»

55

Біологічні основи психофізіологічної індивідуальності людини
Темперамент, характер, здібності, обдарованість, звички, навички
Дослідницькийпрактикум.«Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту»

56

Біоритми людини. Сон і неспання
Біоритми, біологічний годинник, сон
Демонстрування таблиці або слайда «Фази сну»

57

Контроль навчальних досягнень учнів Узагальнення № 6
ТЕМА 10. Регуляція функцій організму людини – 7год
58

Поняття про гомеостаз і нервову регуляцію функцій організму людини
Нервова регуляція,синапс, нейромедіатори
Демонстрування таблиці або слайду «Утворення синапсу»

59

Гуморальна регуляція процесів життєдіяльності. Ендокринна система людини
Гуморальна регуляція, гормони, нейрогормони, гіпофіз, гігантизм, акромегалія, карликовість
Демонстрування таблиці або слайда «Ендокринна система людини»

60

Ендокринні залози організму людини. Профілактика захворювань ендокринної системи
Щитоподібна залоза, прищитоподібні залози, тимус, надниркові залози, підшлункова залоза, статеві залози
Демонстрування таблиці або слайда «Захворювання ендокринної системи»

61

Імунна система. Імунітет специфічний і неспецифічний. Імунізація
Імунна система, імунітет вроджений (неспецифічний), набутий (специфічний) імунітет), природний та штучний імунітет
Демонстрування таблиці або слайда «Види імунітету»

62

Механізми імунних реакцій організму людини. Алергія. СНІД та його профілактика
Алергени, комплекс антиген-антитіло, імунізація, вакцина, лікувальна сироватка, щеплення, алергія
Демонстрування плаката «СНІД та його профілактика»

63

Взаємодія регуляторних систем організму. Стрес і фактори, які його спричиняють
Гіпоталамо-гіпофізарна система, стрес, стрес-фактори
Демонстрування таблиці або слайда «Етапи утворення стресу»

64

Контрольна робота № 2
ТЕМА 11. Розмноження та розвиток людини – 4 год
65

Будова та функції репродуктивної системи людини
Яєчка, сім’яні міхурці, передміхурова залоза, яєчники, маткові труби, матка, ІПСШ
Демонстрування таблиці або слайда «Будова чоловічої статевої системи», «Будова жіночої статевої системи»

66

Статеві клітини. Менструальний цикл. Запліднення. Вагітність
Яйцеклітини, полюція, менструація, менструальний цикл, овуляція
Демонстрування таблиць або слайдів «Менструальний цикл», «Запліднення»

67

Запліднення. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції
Онтогенез, запліднення, вагітність, зигота, ембріон, імплантація, плід, плацента, пологи
Демонстрування таблиць або слайдів «Етапи ембріонального розвитку дитини»

68

Постембріональний розвиток людини
Біологічний вік, грудний період, дошкільний період, шкільний період, зрілий період, похилий вік, старіння, геронтологія
Демонстрування таблиці або слайду «Вікова періодизація людини»

69

Узагальнення 7
Організм людини як цілісна саморегульована біологічна система. Взаємодія регуляторних систем організму людини


70

СЕМЕСТРОВИЙКОНТРОЛЬ НАВЧАЛЬНИХДОСЯГНЕНЬУЧНІВ№ 2





Немає коментарів: